W dniach 14 – 20.11.2022 w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej realizowaliśmy działania edukacyjne pod hasłem „Solidarni pond granicami”. Pandemia Covid-19, niestabilna sytuacja w Ukrainie, jednoznacznie pokazują wagę uświadamiania młodszym i starszym globalnych współzależności. Ważne jest aby solidaryzować się zarówno z tymi, którzy są blisko, jak z tymi przybywającymi z daleka. Tematyka zajęć organizowanych w przedszkolu w ramach tygodnia edukacji globalnej odnosiła się głownie do trzech priorytetów: ludzie, współpraca, pokój.
Edukacja globalna to edukacja, która otwiera oczy i umysły ludzi na rzeczywistość, uświadamia potrzebę stworzenia świata, w którym będzie więcej sprawiedliwości, równości i będą przestrzegane prawa człowieka.
4-latki












5-latki










6-latki A















6-latki B















6-latki C
Tegoroczne hasło Tygodnia Edukacji Globalnej 2022 brzmi: Solidarnie ponad granicami !. W naszych działaniach z dziećmi starałyśmy się skupić na trzech priorytetach: Ludzie. Współpraca. Pokój.
Działania w grupie 6C miały na celu: ukazanie dzieciom, że są kontynenty i różne kraje; uświadomienie, że brak różnorodności jest ograniczający, że są współodpowiedzialne za utrzymanie pozytywnych relacji z rówieśnikami oraz do czego może doprowadzić zachowanie agresywne; uświadamianie że istnieją różne granice trudne do przełamania. Podkreślanie równości wszystkich ludzi i budowanie świadomości dotyczących pozytywnych relacji w kontaktach społecznych. Podkreślenie roli współpracy przy wspólnym wykonywaniu działań. Wzbogacenie słownictwa o pojęcia m.in.: migracja, wolontariusz, pomoc humanitarna.
Bajka o Ćwierćlandzie. Dzieci w grupach tworzyły granice swoich państw, rysowały swoje państwa zgodnie z cechami przedstawionymi w opowiadaniu, prezentowały swoje plakaty a następnie stworzyły jeden plakat pt. „ Nasz wspólny świat”. Wysłuchały reportaż „ Kot który zgubił dom” -autor E. Nowak, uczyły się wskazywać kontynenty i państwa na mapie. Nauczyły się piosenki pt. „Kontynenty”. Przybliżyliśmy dzieciom wizytę z przed kilku lat studenta z Chin wykorzystując kronikę przedszkolną. Dzieci próbowały odwzorowywać pismo chińskie wg. wzorów pozostawionych przez naszego gościa.
















